Faceți căutări pe acest blog

marți, 22 noiembrie 2011

Intrebari frecvente despre Mauritius -2

Imi trebuie viza pentru Mauritius?
Nu, viza se elibereaza chiar la aeroport dupa aterizare.

Ce acte imi sunt necesare pentru a merge acolo?
Pasaportul valabil inca 6 luni dupa data inscrisa pe biletul de avion de intoarcere (acesta sigur va va fi cerut). N-o sa fie neaparat necesar sa aratati rezervarea la hotel insa sa va interesati de numele unui hotel din Mauritius (nu va pot sugera niciun nume pentru a nu face reclama)


Cu ce ma deplasez prin Mauritius daca vreau sa dau o tura?
1. Stiti ceva? Acum ma adresez celor carora nu le displac experientele noi. Eu m-am dat cu niste autobuze extraordinare. Cu o cabina insolita a soferului (volan pe dreapta, desigur), cu scaune de lemn, cu o ata care traversa pe sub geamuri, de care trageai atunci cand voiai sa cobori si declansa un sunet viu de clopotel. Senzationali si oamenii: zimbitori, amabili un pic poate cam vorbareti. Cu atat mai bine ca poti sa le spui unde trebuie sa ajungi si au ei grija sa te anunte inainte cu cateva minute ca sa te pregatesti.
Unde mai pui ca-s si ieftine si ca platesti biletul cand te urci la controlor.
Ah! Sa nu uitati sa priviti cu atentie acele aparate de taxat de la care va elibereaza biletele. De ce nu le-am fotografiat eu niciodata, nu stiu dar arata ca niste rotative micute din metal extrem de insolite.

2. Inchiriere masina. Daca ai permis de mai bine de un an si te bagi sa conduci cu volanul in dreapta, foarte tare sa te dai cu masina prin Mauritius. Atentie, insa, la "scuteristi" si motociclisti. Adesea umbla fara lumini si fara casca si-s imprudenti rau de tot. Atentie la cat de tare conduceti noaptea ca-s multi pietoni care merg pe marginea soselei mai ales prin mici localitati rurale. Cand spun "Atentie!" este o invitatie la prudenta / vigilenta. Pentru cei care vor inchiriere de masina in Mauritius, lasati comment/adresa de email si va pot recomanda pe cineva de incredere care are firma de specialitate.
Recomandare: nu inchiriati pe toata durata sejurului de 2 saptamani ci luati-o strict pentru cele 3-4 zile in care vreti sa colindati si sa acoperiti insula.
As mai avea mici recomandari insa numai pentru aceia care vor sa aleaga aceasta varianta de deplasare si ma contacteaza ulterior.


3. Ghid particular cu masina sa care va poate arata insula in 2-3 zile punctand principalele atractii turistice si care cunoaste bine istoria si legendele locurilor. 
Cunosc, de-asemenea, pe cineva care stie cum sa va lase cu gura cascata cand aveti timp de haladuit si colindat.
Asa am cunoscut bine insula Mauritius lasandu-ma ghidat de cineva la fel de hotarat sa raspunda pe cat eram noi sa inventam intrebari diverse. 
4. Taxi. Nu pot recomanda pentru ca am fost dezamagit de cateva ori. Probabil ca sunt si taximetristi ok insa nu am dat eu de ei.


Gata cu postarea de azi insa lista de intrebari se mareste si voi reveni cu raspunsuri la ele. Iata la ce va mai trebui sa aduc lamuriri:
- Ce sa cumpar?
- Ce obiective turistice nu am voie sa ratez?
- Pot sa fac baie oriunde sau ma mananca rechinii?
- Copiii se vor plictisi daca-i iau cu mine si-mi vor strica vacanta?
- Pot sa fac scufundari de capul meu sau imi trebuie instructor special?
- Mauritienii sunt periculosi? Criminalitatea in Mauritius este crescuta?
- Mancaruri specifice de neratat
- Obiceiurile locului si ce nu este bine sa faci ca sa nu jignesti mauritienii.
- Zvonuri si idei preconcepute ale locului

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comenteaza aici