Faceți căutări pe acest blog

vineri, 13 februarie 2009

Plajele din Mauritius (1)

Vreme gri la Bucuresti azi si destul de rece! Numai bine pentru a visa frumos...
Precizari: temperatura apei pe litoralul mauritian este tot timpul anului intre 20 si 25 de grade Celsius, temperatura aerului nu coboara niciodata sub 16 grade si nu urca mai sus de 30 de grade. Spre deosebire de insula franceza Reunion, aflata nu foarte departe de Mauritius, aproape nu exista colt de litoral fara plaja cu nisip fin si alb ca zapada. Fiind inconjurata de o bariera de corali extinsa, rechinii atit de prezenti in acest ocean nu au cum tulbura inotatorii si scufundatorii. Singurul pericol este asa-zisul peste-piatra care se confunda cu solul submarin si a carui intepatura poate fi fatala. Am vazut ca turistii occidentali purtau niste incaltari speciale din latex sau cauciuc care-i fereau de surprize.
Pestii de toate culorile si marimile care se zbenguie printre corali transforma simpla imersiune a capului in apa cu ochii deschisi intr-un spectacol ca dintr-o alta viata. Este ca si cum ai plonja intr-un imens acvariu cu pesti tropicali. De altfel, nici nu trebuie sa fii scafandru profesionist pentru a urmari viata subacvatica. Nu e nevoie sa-ti faci rost decit de slip, de-o pereche de ochelari de scafandru si un tub ca sa poti respira sub apa. Poti sa nici nu stii sa inoti pentru ca apa Oceanului Indian este foarte sarata si te mentine la suprafata. Apa este linistita deoarece furia valurilor este oprita in larg de catre bariera de corali.
Urmareste ritualul razboinic al pestisorilor masculi care-si apara cuiburile dintre corali! Se reped catre tine parca amenintindu-te, se infoaie, se supara, se stropsesc la curiosul care indrazneste sa-i spioneze. Intinde mina si joaca-te cu ei, nu vei uita niciodata momentele astea!
Starile de spirit traite nu pot fi descrise pentru ca limba romana a luat-o razna si nu m-ar ajuta nici macar poezia.
Plajele, alta poveste: cocotieri din filme si arbori filao te tin la umbra in zilele toride ale sezonului cald (care se intinde din noiembrie si pina in martie).
Luati o pauza si hai sa va arat niste poze de pe litoralul insulei Mauritius.

Plajele din Mauritius -Plaja publica din Flic en FlacPlajele din Mauritius - Vinzator de ananas pe plaja de la Ile aux CerfsPlajele din Mauritius - salupe de agrement pe plaja de la Blue BayPlajele din Maurius - Laguna turcoaz de pe Insula Cerbilor (Ile aux Cerfs)
Plajele din Mauritius - Ile aux Cerfs
Plajele din Mauritius - Plaja salbatica intre Flic en Flac si Tamarin

17 comentarii:

  1. dumnezeule, cum arata apa aia! cum sa te mai duci la marea neagra dupa asa frumusete si curatenie? :(

    RăspundețiȘtergere
  2. Din pacate, din cauza acestei experiente a merge la plaja la Mediterana, Egee sau Marea Neagra nu mi se mai pare deloc placut. Jur ca nu mint!

    RăspundețiȘtergere
  3. Acum m-am intristat de tot, imi vine sa-mi fac bagajele si sa ma mut in Mauritius.
    @cristic: ce se intampla in poza a doua? Arata a ceva delicios :-)

    RăspundețiȘtergere
  4. Ananasul este proaspat adus de pe plantatie si se taie in fata ta! Are alt gust decit ananasul de la conserva si miroase parca a vanilie. Iti vine sa plingi cind se termina. Atentie, creeza dependenta.
    Destui prieteni de-ai mei nu stiau ca ananasul nu creste in copaci :)). Creste precum morcovul in pamint si e munca multa pina ajungi sa-l vinzi la piata sau pe plaja. Dar o sa am grija sa nu uit sa vorbesc si de fructele in MRU.

    RăspundețiȘtergere
  5. Trebuie sa recunosc ca nici eu nu stiam asta :-))

    RăspundețiȘtergere
  6. da, sunt niste fructe de vis! mai ales cei mici, pe care ii mananci parca pe batz. sunt zemosi si dulci si parfumati mmmmmmm si ieftini.

    RăspundețiȘtergere
  7. cand ma uit la pozele afisate mi se face dor de acasa.am cunoscut pe cristi intamplator intrun magazin in mauritius,am sarit pe ei(el si nevasta) cand am auzit ca vorbeau romana.n-o sa uit niciodata atunci cand am sarbatorit anul nou la ora romaniei impreuna cu cristi si alti prieteni pe cand eram pe plaja in mauritius.ziad din cluj

    RăspundețiȘtergere
  8. Salutare, prietene!
    Pentru cei care-s nelamuriti de prezenta lui Ziad pe blogul meu, vreau sa-i asigur ca acest OM va fi prezent cu postare separata pentru ca multe nu ni s-ar fi intimplat daca nu era el.
    Nu-i asa, domnu' doctor? :)

    RăspundețiȘtergere
  9. wow! lumea e mica, intr-adevar!

    RăspundețiȘtergere
  10. Faine pozele, dar ce m-a "spart" e faza cu ananasu "Creste precum morcovul in pamint"!?
    Recunosc ca nu am fost in Mauritius si poate au ceva specii diferite de ananas acolo, dar ma indoiesc. Am fost pe plantatie de ananas si in Ecuador si in Columbia, iar cea mai buna compartie este cu o cultura de varza normala din Romania.

    RăspundețiȘtergere
  11. Asa o fi Zsoso dar ce-am vazut eu este ca in imaginile urmatoare, gasite la intimplare pe net:
    http://www.mrupp.info/Photos/2005-Australia/brisbane_ananas.jpg
    sau
    http://img6.travelblog.org/Photos/54388/274504/f/2324016-Dole-plantasjen--masse-ananas-1.jpg

    Asa ca ce sa mai creada oamenii? :))

    RăspundețiȘtergere
  12. si eu credeam ca ananasul creste intre frunzele acelea, in mijlocul lor. dar nu am fost pe plantatie, asa credeam eu :(

    RăspundețiȘtergere
  13. Exista in supermarketurile de la noi ananas cu tot cu frunzele alea. Sa-l studiem si sa cugetam. Nici nu ma asteptam ca ananasul sa stirneasca atitea comentarii dar, in fine, un sfat: nu mincati prea mult ananas de-o data pentru ca poate irita cavitatea bucala si buzele! E pe bune :))

    RăspundețiȘtergere
  14. pai da, el creste dintre frunzele alea, asa ca un "mugure" sau ca o varza. uite poza aici:
    http://xsolo.biz/pics/ecuador/san-miguel/?pid=253#picture_nav
    sper sa nu ajung in spam, pt ca am pus link aici.

    RăspundețiȘtergere
  15. la ce hotel recomanzi sa se stea? sau in ce parte a insulei? ma tot uit, toate arata bine in poze (probabil ca asa si e), dar totusi trebuie sa alegi unul :)
    merci,
    dana

    RăspundețiȘtergere
  16. la ce hotel recomanzi sau in ce zona a insulei? ma tot uit pe net, toata arata bine in poze (probabil ca si in realitate), dar trebuie sa aleg unul...:)

    merci

    RăspundețiȘtergere
  17. CARAIBE ATI INCERCAT?
    DACA MERGETI ACOLO, MAIRITIUS CADE DIN CLASAMENT....

    RăspundețiȘtergere

Comenteaza aici