Faceți căutări pe acest blog

marți, 10 martie 2009

Revelion in Mauritius

Am primit un telefon de la Ziad care ne intreba daca nu vrem sa petrecem revelionul impreuna cu el si niste prieteni de-ai lui. Am crezut ca e ca in Romania, ca ne stringem la cineva acasa, ca ne imbatam strasnic si ca dansam pina ni se dumica picioarele de oboseala.
Zis si facut, nu ne-am pregatit cu nimic, nu am vorbit de ce mincare si bautura sa aduca ala sau ala, n-am vorbit de ce muzica o s-avem, n-am aranjat nimic sa cumparam artificii, nimic, absolut nimic. Parea ca trebuia sa fie un revelion haotic.
In acelasi timp, ma mira foarte tare cvasi-inexistenta oamenilor pe la terase sau de pe strazile impodobite ale orasului.
Mauritius - Bar pe plajaMauritius - RevelionNe pomenim pe 31 decembrie seara cu Ziad si cu un prieten de-al lui, numit Lol care asteptau in fata casei in masina. Pe bancheta din spate mai era un tip subtirel care ne-a salutat respectuos cu accent de ardelean. S-a prezentat a fi Adi din Cluj. Venise pentru doua saptamini la invitatia lui Ziad ca sa petreaca sarbatorile de sfirsit de an. In mintea mea era gindul: "Bai, nenica, s-a mutat Clujul in Mauritius, sa vezi tu dracia dracu'!
Carevasazica, revelion in Mauritius fara nici o pregatire; o chestie alandala, hai-hui si fara noima.".
Plecam din Quatre Bornes catre Flic en Flac pe la orele 19, intuneric bezna, nu se-auzeau decit aspersoarele care udau cimpurile nesfirsite de trestie de zahar si de-odata, vad profilul unuia dintre muntii vulcanici ai insulei dincolo de care rasarise luna. Inmarmurisem de teama. De teama ca nu voi mai avea vreodata ocazia de a vedea ceva atit de splendid.
Se juca un pictor cu pensula pe cer, inlantuind razele lunii si insirind stelele pe o ata alburie de nori. Mut sa fi fost si ai mai fi amutit inca o data de atita frumusete. De emotie, nu am mai gasit aparatul foto si n-am facut nici o fotografie a acestui moment.
Era cald, batea o briza placuta ca o aripa de inger de dinspre ocean, am deschis geamurile masinii si-am tacut in cor. Se schimbau semnale cu o lume de pe alta lume, din locuri fara de pasi de om si mi se parea ca aud ninsoarea cum se asterne. In mintea mea ideea de sarbatoare reusita de sfirsit de an era asociata cu prezenta zapezii si probabil de-aia aveam aceeasi senzatie de bine.
Traiam un inceput de revelion ca un inceput de lume. Insula Mauritius ne daduse nemeritat de mult pina atunci; in noaptea aceea de revelion ne-a dat tot.
Mauritius- Revelion

Clipele de magie au termen de valabilitate extrem de mic. Am ajuns in Flic en Flac, am baut cite o pinacolada si cite-o bere pe o terasa pustie aflata chiar pe malul apei
Turistii straini erau la hotelurile lor de lux unde li se organizau petreceri nemaipomenite iar localnicii petreceau in familie asteptind miezul noptii ca sa alunge si sa fugareasca vechiul an cu focuri de artificii.
Ziad primeste un telefon din Quatre Bornes. Trebuia sa se intoarca acasa si sa lase nu stiu ce chei cuiva din familia lui. Daca plecam din Flic en Flac, acest revelion era compromis. Dar n-a fost sa fie asa. Pe drumul de intoarcere s-a facut miezul noptii in Mauritius. Cind am intrat in Quatre Bornes ziceai ca e razboiul din Liban. In viata mea nu am vazut atita risipa de artificii si nu am auzit atita zgomot. Parea ca se rupea orasul in doua. Imaginile explozive se derulau la milisecunda, cei care aruncau petarde pareau a fi zeci de mii de oameni si noroc ca am avut inspiratia sa ne urcam in masina si sa gonim prin fumul gros si zecile de trasoare luminoase multicolore care formau manunchiuri ca pinza de paianjen in fata noastra. Evadam in tromba catre Grand Baie via Port Louis.

Mai aveam doua ore pina ce venea revelionul dupa ora Romaniei si trebuia sa gasim un club unde sa bem sampania pina uitam de ce ne adunasem, unde sa dansam tot restul acelei noptii.
Data viitoare, va spun neaparat ce s-a intimplat pina in zori :)

4 comentarii:

  1. Nu pot decat sa te felicit cu toata sinceritatea pentru acest blog, pentru prezentarile tale si, mai ales, pentru faptul ca ai ajuns in acel loc minunat si binecuvantat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc foarte mult pentru comentariu. Sper ca incet-incet acest blog sa devina ce mi-am dorit: o sursa de informatii reale despre o tara care in Romania este adesea confundata cu...Mauritania.

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumos antetul de blog.
    Si astept cu nerabdare continuarea relatarii despre revelion, promite sa fie interesanta.

    RăspundețiȘtergere
  4. Superb!!!Pozele (toate) sunt minunate!Ma declar fana a blogului si astept cu nerabdare noi povestiri!Mult succes!Cristina Ioana.

    RăspundețiȘtergere

Comenteaza aici